Khamis, 2 September 2010

....Kerana Mimpi Indah Itu....

01/09/2010 @ 4.45 am :
          kedengaran bunyi pintu di ketuk dari luar..."urmmmm sape lak ni, kacau betullah..orang tengah syok layan mimpi nih.." kataku dlm hati."Ibu..Ibu..bangun sahurlah...!! "...laaa si amira rupenye..."cepat lah bangun,..Miera dah sediakan makanan ni..(ntah mimpi ape rajin lak anak dara aku pagi nih) dia hanya tolong hidangkan la tu...mak mertuaku yg masak..sesungguhnye aku x sedar..disebabkan mimpi indah itu..."miera makan je la ngan abng n ayah ea..ibu x leh puasa la esok.." kataku sambil menyambung kembali tidur....harap2 hadirlah mimpi yang indah itu..
          Tiba-tiba aku terjaga dari tidur..ya Allah dah 6.45 pagi rupanye..amira kene pegi sekolah nih..bingkas aku bangun lalu kejutkan Amira dari tidur.Rupanye dia pun tidur semula selepas bersahur tadi.nasib baiklah sekolah tu dekat jek ngan rumah..jadi masih ada waktu lagi untuk dia bersiap ke sekolah.
          7.30 pagi aku kejutkan Arif pula dari tidur."Ariff....bangun sayang...nak p sekolah dah ni" jeritku sambil menyapu bedak di muka. Kebiasaan aku ke pejabat cukuplah sekadar bedak  nipis, eye liner n lipstic jek.Senang....x perlu nak berjam2 dpn cermin. Arif masih lagi...ishhh...susahnye nak kejutkan budak sorg nih.Rasanye time tidur dia dah bertukar siang dia tidur,mlm dia berjaga. Terpaksalah aku pikul gak si Arif nih
ke bilik air.hari-hari mcm ni..mane x kurusnyer badan aku.. 0
          7.50 pagi..arif dah settle...turn aku lak bersiap."..Ibu..ibu...Arif nak susu"..rengek arif...Adushh org dah lambat ni..nak susu la pulak..rengus ku dlam hati sambil tangan terus membancuh susu..
          8.05  pagi : Arif masih lagi baring dengan botol susunyer.."cepat la dikk...p masuk kete..ibu dah lambat ni..bawalah botol susu tu sekali" kataku.Arif bangun sambil membawa 2 biji bantal masuk ke dalam kereta..Mak Oiiiii...dah jadi mcm tpt tido myvi aku nih...layan je la asal dia x meragam...
          8.18 pagi aku masih di t./light majidee lagi..8.30 nak masuk kerja ni...sempat ke x nih..mintak 2 jln clear la pagi nih..nak amik kawan aku lagi kat bus stop tuh..Bulan lepas dah la lambat 1 minit...Aku mmg x suke datang lewat nih...kalo bole rekod biar cantik,..hu,.hu..kene drift nih...bawak myvi ni senang sket nak cilok2..hu..hu../.kesian kat kawan aku asyik tekan brek sendiri jek..maaf ye Myra...kerana mimpi indah malam tadi akak jadi  kelam kabut!!
          8.28 am..aku  selamat sampai ke tpt krja...huh...lega....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan