Jumaat, 24 September 2010

Indahnye Syawal....

          Syukur Alhamdulillah....dapat aku beraye dengan keluarga dan sanak-saudara pada tahun ini..W/pun x semeriah mane tp aku gembira demi anak2 tercinta..suke lihat wajah berseri2 mereka di pagi raye.
          First raye..mmg sejak kami mendirikan rumahtangga ..mlm raye mmg kat umah mother in law .Tiap2 tahun mcm tu..tapi petang kami dah bertolak balik ke Melaka..and semua cuti memang aku habiskan kat kampung jer la..Bukan selalu nak balik kampung!!.X kisahlah..raye kat mane2 pun sama cuma x dapatlah nak merasa suasana malam raye kat kg..hu..hu..

          Wajah2 letih...kalo tengok mereka time tido nih..timbul rasa sayu di hati...nak marah pun x jadi.Normally kalo p mane2 mmg aku yg driving skrg nih..(sejak dpt lesen)..hubby hanya duk sebelah jek...huh...dia pun tido sekali...!! tinggallah aku memandu sambil melayn perasaan, menyanyi sorng2 utk hilangkan mengantuk..hu..hu...Ermmmmm ...andainye kereta ni ada sayap, bole terbang kan bagus...cepat sikit sampai kampung..
        
            Acik aje yang tiada kat kampung..x ade mood raye katanye..asyik terkenangkan arwah aboy.Apetah lagi bila terpandang baju raye arwah yang x sempat di pakai tu..."x bole tinggalkan rumah, mak...nanti arwah balik ..umah x de orang"..kata achik bila mak tanye nape x tido kat kampung.Along faham perasaan ko chik..perasaan seorang ibu..sesungguhnye along tidak setabahmu dik....
          second raye...xtvt wajib tu...selalunye kami adik beradik akan konvoi raye ke rumah mak long dia felda chemplak...tapi this year x dapat nak pergi..mak pun sibuk jaga alang dalam pantang...(alang ni pun satu..len kali planning la baik2..kan dah kene berpantang dlm bulan raye..).So kali ini akulah jadi ketua rombongan...sbb aku anak yg sulong kan..Tersentuh rasa hati bila melihat wajah tua atok..alhamdulillah..dapat kami beraya bersama..semoga atuk dipanjangkan usia dapat berjumpa lagi di thn hadapan.

                                         
               Ini adalah kekawan aku sejak dari sekolah rendah lagi...lama dah x jumpa mereka nih...nasib baiklah ada facebook..dapat aku jejaki mereka nih...cuma zainab ni je ada sedikit perubahan...si rahman ni same je aku tgk...wajah yg aku x leh nak lupa sampai bila2..urmmmm...nice to meet u frendz...suke sangat dapat jumpa u all.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan