Ahad, 29 Ogos 2010

Kau Pergi Jua...


25 Aug,2010.
6.00 Pagi :  Aku dikejutkan dengan berita aboy telah menghembuskan nafas terakhirnye di Hospital               Jempul,Bahau.Innalillah hiwainnalillah hirajiun..
8.00 Pagi : Memandangkan dah tugas aku mengambil rakan sekerja, terpaksalah aku ke pejabat dulu pagi tu.Apply cuti sekali.
9.00 pagi : kami bertolak ke bahau.Dlm perjlnan aku terbayangkan wajah comel aboy.kali terakhir kami lihat aboy 2 minggu lepas semasa berbuka puasa di kampung.Semua adik beradik pulang ke kampung waktu tu..kecuali angah yg jauh di Terengganu.Sempat lagi kami pergi ke bazar ramadan merlimau bersama2..Aku lihat aboy gembira meskipun hanya dengan menaiki stroller.Aboy dah x mampu untuk berjalan lagi..badannye semakin kurus..kesian aboy...menanggung penderitaan dlm usia yg begitu muda.
1.00 tgh : kami sampai di rumah acik..tp arwah telah dibawa ke masjid.kami bergegas ke sana..arwah telah selamat di kafankan.x sempat nak tgk arwah utk kali terakhir.Slps solat zohor kami mengiringi arwah ke tempat pengabdiannya.
3.00 ptg : berehat sebentar di rumah acik.Dato Mukhriz pun ada dtg menziarah..terima kasih Dato!.kulihat acik dan Nizam dlm keadaan letih yg amat sangat.Terpancar kesedihan di wajah masing2..Terasa kehilangan arwah...
5.00 ptg : kami bertolak pulang ke JB.

" SESUNGGUHNYA DARI NYA KITA DATANG, KEPADA NYA JUGA KITA AKAN KEMBALI"

1 ulasan: